Monday, August 27, 2012

1x01 Az utolsó emlékek

Korhatár: 12
Szemszög: Elena
Figyelmeztetés: Szereplő halála


I. fejezet: Az utolsó emlékek

Még azután is, hogy letettem a telefont, Damon szívbemarkoló szavai jártak a fejemben. "Tudom. Mindig Stefan lesz az…." És amikor azt mondta, hogy: „Talán….”, akkor majdnem megszakadt a szívem. A hangjából ősi szomorúság hallatszott, ami miatt újra azt éreztem, hogy nem tudom eldönteni, melyik haldokló vámpírfivértől akarok elbúcsúzni.

Kit válasszak? Stefan csendes, őszinte szerelmét, vagy a Damonben lobogó, felemésztő tüzet? De most már nem bírálhatom felül a döntésemet. Mit mondana az el rólam? Ráadásul Matt nem egy sofőr, hogy csak úgy odaszóljak neki: „Hé, Matt, fordulj vissza, inkább Damonnel akarom eltölteni az utolsó perceit..”

Vajon tényleg meg fognak halni? Stefan, Damon és Caroline? Vagy Katherine? Nem. Nem! Képtelen vagyok ezt elképzelni egy olyan életet, amiben ők nincsenek.

Lopva Mattre pillantottam. Vezetés közben idegesen dobolt ujjaival a kormányon, miközben kék szemével az utat fürkészte.

Fel kéne hívnom Stefant, és elmondani, hogy döntöttem. Előkotortam a telefonom, ami hangos csipogás közepette lemerült. Matt, aki pont felém sandított, így szólt:
– Tessék, itt az enyém – mondta és elkezdett a zsebében turkálni, majd átnyújtotta a mobilját.
– Köszi – mondtam és felemeltem a fejem. Ekkor a vér is megfagyott az ereimben.

Rebekah állt tőlünk néhány méterre, a Wickery-híd közepén, gúnyos mosollyal az arcán.
– Úristen, Matt, vigyázz! – Matt, amint meglátta a lányt, ösztönösen jobbra rántotta a kormányt, hogy kikerülje. A következő pillanatban az autó átszakította a korlátot, és a vízbe zuhantunk. Pontosan ugyanaz történt, mint majdnem két évvel ezelőtt, 2009. május 23-án. A kocsi, szépen, lassan közeledett a folyó fenekére.

Matt már nem volt eszméleténél. Ugyan abban a pózban ült, mint Anyu azon a végzetes éjszakán. Rémülten próbáltam magához téríteni, ráztam a vállát, de nem történt semmi. Szinte magam előtt láttam, ahogy Apa feszegeti a kocsi ajtót, majd megfogja a kezem.

Nem volt remény. De én most nem adtam fel. Azonban Matt nem reagált, hiába rángattam és kiabáltam a nevét, a fiú mozdulatlan maradt. Hirtelen megjelent Stefan feje az ablaknál. Kitépte a kocsi ajtaját és megragadta a karomat, hogy kihúzzon. Tiltakoztam, és hevesen Mattre mutattam. Stefan nem akarta először őt kimenteni. Én azonban nem tágítottam, így Stefan megfogta Matt karját, és úszni kezdett vele felfelé.

Egyre fogyott a levegőm. A világ elhalványult és egyre sötétebb lett. A sötétség, ami egyre közeledett, magával akart vinni és nekem már nem volt erőm ahhoz, hogy ellenkezzek. Még látni véltem egy arcot, ahogy aggodalmasan fölém hajol, majd váratlanul beleszúr a bal karomba. Az utolsó kép, amit láttam, egy gyönyörű, izzó, világoskék szempár volt. Aztán minden végleg elsötétült.


A következő rész tartalmából: 
Megtudjuk, mi történt Elena halála és ébredése között.
2. rész >>