Saturday, March 16, 2013

Részletek a 4. fejezetből

Gondolom, az előzetesből mindenki kitalálta már, hogy a rész a gimnázium utolsó napjaira és a ballagásra fókuszál majd. De vajon milyen váratlan események történnek majd? Kiderül a negyedik fejezetből, ami a "Végzősök" címet viseli.


"- Mi az, Stefan? - tudakolta fáradtan Elena.
- Ami azt illeti, én is ezt kérdezhetném tőled - viszonozta Stefan, miközben letelepedett Elena mellé. - Vagy azt gondolod, nem vettem észre, hogy egyfolytában kerülsz?
- Most komolyan, Stefan, mit vársz tőlem azok után, hogy rám támadtál a Wickery-hídon?
- Az egy félreértés volt! Egyébként is, a saját érdekedben tettem.
- Először is, honnan szedted, hogy öngyilkos akarok lenni?
- Miért, nem akartál? - vágott vissza Stefan.
- Ne térj ki a válaszadás alól. Honnan tudtad?
- Legyen elég annyi, hogy biztos forrásból.
- Szóval nem mondod el? - kérdezte Elena, most először belenézve a fiú szemébe.
- Talán ez az egyetlen oka, hogy kerülsz?
- Nem - rázta a fejét a lány. - Fogalmam sincs, hogy mit mondjak annak az embernek, aki folyamatosan arról panaszkodik, hogy miért csókolózom a barátommal a te házad nappalijában, vagy hogy miért nem hagyunk aludni téged éjjel. Most komolyan, mit vársz tőlem? 
- Esetleg azt, hogy ne előttem éljétek a szerelmi életeteket! - fakadt ki Stefan. - Elena, fogalmad sincs, mekkora fájdalmat okozol nekem minden egyes pillanatban, amikor vele látlak! El sem tudod képzelni, milyen szörnyű mindezt látni azok után, ami köztünk volt.
- Nézd, Stefan - kezdte Elena. - Soha nem állt szándékomban bántani téged. Viszont ami köztünk volt, annak vége van és már a múlt része. Hidd el, még emlékszem mindenre, és szeretettel gondolok vissza minden egyes közös pillanatra, de el kell fogadnod, hogy az élet megy tovább.
- Tudom, hogy hazudsz magadnak! - vágott közbe Stefan. - Amióta csak ismered őt, sajnáltad mindazért, amit át kellett élnie az élete során. Azonban azzal, hogy hazudsz neki, nem teszed szebbé az életét!"


"Caroline elvigyorodott, ahogy fellépett a pulpitusra. Gyorsan megköszörülte a torkát, ahogy megszemlélte az előtte ülők sokaságát, majd hozzákezdett a beszédéhez.
- Tudják, amikor tudomást szereztem róla, hogy én mondom ezt a beszédet, rögtön hozzákezdtem, hogy megírjam, mit mondok majd. A barátnőim most tutira a szemüket forgatják és azt gondolják magukban: "Hát persze, hiszen első óta erre készültél." És az igazság az, hogy ez így van. Mindig is azt szerettem volna, hogy ezen a napon én álljak itt, és éppen ezért gondosan megírtam a kis beszédemet - Caroline a magasba emelte a vastag papírköteget, amin a beszéde volt. - De aztán rájöttem, hogy ez a rengeteg papír nem több, mint egy sor üres közhely és nemlétező gondolat. Úgyhogy erre nincs is szükségem többé.
Most pedig itt állok, és életemben először nem tudom, mit mondjak. Azt hiszem, hogyha azt állítanám, hogy nagyon megváltoztatott az itt töltött idő, akkor még a közelébe se kerülnék az igazságnak. Az a lány, aki akkor voltam, amikor elkezdtem a gimnáziumot, most bizonyára össze-vissza fecsegne mindenféle olyan dolgot, amit elvárnak tőle. Ehelyett most itt állok, és nem tudok másra gondolni, mint arra a rengeteg emlékre, ami ehhez a helyhez köt. És hogy melyek ezek? Életre szóló barátságok, számtalan szívmelengető pillanat, öröm, izgalom, és igen, néha szomorúság és fájdalom. De éppen ezek az emlékek azok, amik még szebbé varázsolják az előbb felsoroltakat. 
Soha nem fogom elfelejteni ezeket az éveket, melyek során egy olyan személlyé váltam, amilyen valaha lenni akartam. Olyan barátokat szereztem, akiket örökre a szívembe zártam és olyan leckéket kaptam az élettől, amelyek hozzásegítenek majd egy szebb, felelősségteljesebb élethez. Talán azt is meg merem kockáztatni, amit soha az életemben nem mertem: talán végre elértem, hogy azok, akiket szeretek, büszkék legyenek rám.
Éppen ezért szeretném megköszönni mindenkinek, aki mellettem állt akkor is, amikor úgy éreztem, hogy elveszek: a barátaimnak és az édesanyámnak. Köszönöm, hogy mindig ott voltatok nekem és támogattatok, amikor szükségem volt rátok. Remélem, egyszer még meghálálhatom."

Tovább a részhez >>>

Remélem, elég izgalmasnak ígérkezik! Tehát, holnap érkezik a második évad negyedik része! :)

No comments:

Post a Comment

Tetszett? Nem tetszett? Kommentelj! Minket érdekel a véleményed.